Neumann János Egyetem Gazdálkodási Kar

Youtube

neptun

ILIAS

Gyengénlátó Változat

Kereskedelem, Marketing és Nemzetközi Gazdálkodási Tanszékről bővebben

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Kereskedelem, Marketing és Nemzetközi Gazdálkodási Tanszék 2014. szeptember 1-én, a korábban komoly hagyományokkal rendelkező Kereskedelm és Marketing, valamint a szintén jelentős múlttal rendelkező Nemzetközi Gazdálkodási Tanszék egyesülésével jött létre.

A két összeolvadó tanszék rövid története a következő:

A Kereskedelem és Marketing Tanszék intézményünk korábbi arculatát kiemelten meghatározó és a korábbi jogelődjeinek számító tanszékek összevonásával 2005. augusztus 30.-án jött létre, részben a Kereskedelmi Tanszék (Tanszékvezető dr. Szalóki András 1998-2005) és részben a Marketing tanszék (Tanszékvezető: Horváthné dr. Magyarósy Éva 1999-2003) és dr. Máté Zoltán 2003-2005) szerves integrálásával. Az így létrejött Kereskedelem és Marketing Tanszék vezetője 2005-2006-ban Dr. Németh György, 2006-2013-ban Dr. Pénzes Ibolya Rózsa,  majd 2013-tól 2014-ig Dr. László Éva.

A Nemzetközi Gazdálkodási Tanszék az intézmény korábbi arculatát kiemelten meghatározó és a jogelődjeinek számító tanszékek összevonásával 2005. augusztus 30-án jött létre, részben a Nemzetközi Üzleti és Jogi Tanszék (Tanszékvezető: dr. Máté Zoltán 2002-2003, Dr. Kacsirek László 2003-2005), részben az Európa Tudományok tanszék (Tanszékvezető: Dr. Rácz Margit 2002-2005) szerves integrálásával. A létrejövő Nemzetközi Gazdálkodási Tanszék vezetője Dr. Rácz Margit lett (2005-2012), majd pedig Sájer István látta el e feladatokat (2012-2014) között. A tanszék a Külgazdasági szak és a 2006/2007-es tanévben induló Nemzetközi Gazdálkodási alapszak szakgazda feladatait látta el.

A 2014. szeptember 1-ével létrejött Kereskedelem, Marketing és Nemzetközi Gazdálkodási Tanszék elnevezésében és filozófiájában szélesen értelmezve képviseli a kereskedelem, az Európai Unió, a Világgazdaság, a Külkereskedelem és a hozzá kapcsolódó tudomány területek átfogó ismeretanyagának összefogását, az oktatás -, a tudományos-, és kutató munka sokoldalú megvalósítását. A Tanszék, mint két szak szakgazda tanszéke, tudatosan törekedett, és a jövőben is törekszik, az általa gondozott szakok hallgatói tudásanyagának folyamatos fejlesztése mellett, széles választékot nyújtani oktatóink gondozásában létrehozott választható szakirányok kialakításában és működésében. Jelenlegi szakirányok kialakításával sokoldalúan közelítjük meg a kereskedelmi tevékenység, az Európai Uniós és a külgazdasági tevékenység nemzetköziesedő gazdálkodási, ellátási, elosztási, értékesítési folyamatait, a hozzá kapcsolódó, ma már jellemzően országokon is átívelő marketing és pályázati.

Kompetenciáink közé tartozik a Tanszék gondozásában oktatott tudományágak és témakörök elméleti és gyakorlati szempontból értelmezett működtetése, operatív irányítása, illetve munkafolyamatainak technikája, fejlesztési módja.

Tanszékünk munkatársai egyaránt saját tudomány területük kutatói, de jó néhányan közülük jelentős gyakorlati tapasztalatokat szereztek az elmúlt években különböző vállalatok, intézmények felső vezető beosztásaiban. E tapasztalatokat adják át oktatási tevékenységük során.

A Pallasz Athéné Egyetem gazdálkodási Kara, ezen belül a Kereskedelem és Marketing és Nemzetközi Gazdálkodási Tanszék olyan gazdálkodási szakemberek képzését tűzte ki célul, akik mind a hazai, mind a külföldi munkaerő piacokon sikeresen érvényesülni képesek, magas színvonalú nyelvtudással, korszerű közgazdasági és külkereskedelmi ismeretekkel rendelkeznek. Azaz olyan ismeretek bemutatása és átadása a célunk, amely a hallgatót a nemzetgazdaság különböző ágazataiban a bel- és külkereskedelem területén átfogó és menedzseri szintű tevékenység végzésére teszi alkalmassá. Áttekintő képességet nyújtunk a kereskedelem, marketing, logisztika, az EU, és a kapcsolódó területeken a stratégiai alkotástól az operatív tervezésig és irányításig.

Partnereink