Pallasz Athéné Egyetem Gazdálkodási Kar

Youtube

neptun

ILIAS

Gyengénlátó Változat

DR. SZŰCS RÓBERT SÁNDOR - Publikációs lista

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

doktori (phd) értekezés

1. Szűcs Róbert Sándor (2011d): A fiatalkorúak által fogyasztott néhány élelmiszeripari termék marketing és fogyasztóvédelmi szempontú vizsgálata, Debreceni Egyetem, Ihrig Károly Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola, http://hdl.handle.net/2437/103324 p. 1 – 197.

 

Könyv, Könyvrészlet

1. Szűcs Róbert Sándor (2013): Attitűdök a korrupcióról a jövő gazdasági szakembereinek szegmensében, In: Kelemen-Hényel Nikoletta, Kovács Gábor, dr. Pintér István, Sipos Anett, Dr. Szűcs Róbert Sándor, Geopolitikai Tanács Közhasznú Alapítvány (szerk.), Műhelymunkák: A korrupciós hálózatok kialakulása Magyarországon 2010-ig, Budapest, 2013. ISBN 978-963-9816-33-6, ISSN 1788-7895, p. 17-43.

2. Szűcs Róbert Sándor (2014e): Bálványozott tudatosság – avagy az önámítás magas szintje; in „Így kutatunk mi!” tanulmánykötet III., Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Nemzeti Kiválóság Országos Program, Pannon Könyvklub Kft, ISBN 978-615-80100-0-9, p. 137 – 152.

3. Máté Zoltán, Pólya Éva, Szűcs Róbert Sándor (2016): A siker kulcsa az export, (ma)

Tudományos folyóiratok

Magyar nyelvű tudományos folyóirat idegen nyelvű összefoglalóval:

1. Szűcs Róbert Sándor (2009b): A piac ritka árucikkei: A reklámfaló nemzedékek,-A gyermek- és fiatalkorúakkal folytatott marketingkommunikáció szabályozásának hiányosságai-, Economica, 2009. 2., ISSN 1585-6216, p. 113 – 122.

2. Szűcs Róbert Sándor (2009e): A nyaggatás faktortól a megszokásig, Economica, 2009. 3., ISSN 1585-6216, p. 80 – 89.

3. Szűcs Róbert Sándor (2009f): A marketing felelőssége a gyermekkori elhízásban, PAIDEIA, A Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar Kiadványa, ISSN 1787−937X, p. 76 – 88.

4. Szűcs Róbert Sándor (2010b): A minőség csak ezűstérmes?, Márkaerő és a fiatalok racionális fogyasztói magatartásának összefüggései, Economica, 2010. 1., ISSN 1585-6216, p. 70 – 77.

5. Szűcs Róbert Sándor (2010d): Adóval a gyermekkori elhízás ellen – magas zsír-, só-, cukortartalmú élelmiszerek, Agrár és Vidékfejlesztési Szemle, Tudományos folyóirat, 5. évfolyam, 2010/1. szám, ISSN 1788-5345, p. 202 – 207.

6. Szűcs Róbert Sándor (2010L): Sponge Bob, Hello Kitty, Spiderman a gyermek- marketing sztárjai - A „brand licensing” és szabályozásának kérdései,  Economica, 2010. 3, ISSN 1585-6216, p. 30 – 38.

7. Szűcs Róbert Sándor (2010n): A „brand licensing” és szabályozásának kérdései, Élelmiszer, táplálkozás és marketing, ISSN 1786 3422, VIII. évfolyam, 2011/1-2. szám, p.87 – 93.

8. Szűcs Róbert Sándor (2010p): A gyermekkori elhízás és élelmiszercímke összefüggéseinek marketing szempontú vizsgálata, Gazdálkodás, ISSN 0046-5518, 74. évf., 2010. évi 7. szám, p. 773 - 777

9. Szűcs Róbert Sándor (2011a): „Egészségtelen élelmiszerek” attitűdvizsgálata a fiatalok szegmensében, Marketing & Menedzsment, ISSN 1219-03-49, 2011, 45. évf. 2. szám, p. 60 – 66.

10. Szűcs Róbert Sándor (2011c): Szűcs Róbert Sándor recenziója: Marketing a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek piacán, Economica, 2011. 10., ISSN 1585-6216, p. 164.

11. Szűcs Róbert Sándor (2011h): „Hamburgeradó” Magyarországon, A nemzetközi tapasztalatok és egy hazai kutatás tükrében, Economica, 2011. 12., ISSN 1585-6216, p. 3  – 14.

12. Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva (2011i): Az egészségtelen táplálkozás következményei, Fogyasztóvédelem, Fogyasztók és fogyasztóvédők lapja, ISSN 1419-6425, 13. évf. 7 – 8. (131 – 132. szám), p. 14 – 16.

13. Szőllősi Szabolcs, Szűcs Róbert Sándor (2012b): A Népegészségügyi termékdíj 2011-ben és 2012-ben, Bethlen István Szakkollégium Kutatónap, Szolnok, 2012. április 18., Economica, 5. évfolyam, Különszám, ISSN 1585-6216, p. 40 – 47.

14. Dávid Éva, Szűcs Róbert Sándor (2012c): A kereskedelmi csatornák műsoraiban elhelyezett termékmegjelenítések hatásai a magyar fogyasztókra, Bethlen István Szakkollégium Kutatónap, Szolnok, 2012. április 18., Economica, 5. évfolyam, Különszám, ISSN 1585-6216, p. 32 – 39.

15. Szűcs Róbert Sándor (2012e):  Fogyasztóvédelmi aktivitások a magas zsír-, só-, cukortartalmú élelmiszerek piacán, Fogyasztóvédelem, Fogyasztók és fogyasztóvédők lapja, 2012. december, 14. évfolyam, 4. (140. szám), ISSN 1419-6425, p. 26.

16. Szűcs Róbert Sándor (2012f): Ki fogja megvédeni a fogyasztót önmagától?!, Fogyasztóvédelmi szemle, 2012/2. szám, http://www.fvszemle.hu/aktualis_szam/2012_majus/szemle/ki_fogja_megvedeni/ , ISSN 1785-4741, p. 1-10.

17. Szűcs Róbert Sándor (2012g): A gyermekkori elhízás gazdasági és marketing aspektusai az egészségügyi szakemberek szerint, Élelmiszer, táplálkozás és marketing, ISSN 1786 3422, 2013/2., p. 9 – 17.

18. Szűcs Róbert Sándor (2012i): Ki a felelős – Áttekintés a gyermekkori elhízásról, E-conom, ISSN 2063-644X, 2012/1 (1. évf., 1. szám), https://bismarck.nyme.hu/fileadmin/dokumentumok/ktk/econom/2012_1/09_SzucsR_e-conom_I1.pdf, p. 92 – 103.

19. Dávid Éva – Szűcs Róbert Sándor (2012): A termékmegjelenítéssel kapcsolatos attitűdök vizsgálata, Magyar és a Világtudomány Napja XVI. Tudományos konferencia, Szolnok, 2012. november 14., http://www.szolnok.mtesz.hu/sztk/kulonszamok/2012/cikkek/2012-29-David_Eva-Szucs_Robert.pdf, „Szolnoki Tudományos Közlemények” on-line folyóirat, ISSN 2060-3002, p. 337 – 346.

20. Pénzes Ibolya Rózsa - László Éva - Pólya Éva - Szűcs Róbert Sándor - Földi Katalin - Horváth Marianna (2012): Munkaerő - piaci kutatáson alapuló képzésinnováció a Szolnoki Főiskolán, Magyar és a Világtudomány Napja XVI. Tudományos konferencia, Szolnok, 2012. november 14., http://www.szolnok.mtesz.hu/sztk/kulonszamok/2012/cikkek/2012-31-Penzes_Ibolya_es_a_tobbiek.pdf,  „Szolnoki Tudományos Közlemények” on-line folyóirat, ISSN 2060-3002, p. 364 – 374.

21. Szűcs Róbert Sándor, Krikuska Anett (2013a): Árucímkék a fogyasztó szemszögéből, Bethlen István Szakkollégium Kutatónap, Szolnok, 2013. április 10., Economica, 6. évfolyam, ISSN 1585-6216, p. 50 – 57.

22. Szűcs Róbert Sándor, Széll Enikő (2013b): Az anyai szerepkör a gyermekek egészségtudatos fogyasztói szocializációjában, Bethlen István Szakkollégium Kutatónap, Szolnok, 2013. április 10., Economica, 6. évfolyam, ISSN 1585-6216, p. 58 – 66.

23. Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva (2013c): Divat lett a magyar termék? – Egy kis plusz mindenre képes lehet; Élelmiszeronline ISSN 1217-7393, 2013. május 19., http://www.elelmiszer.hu/friss_hirek/cikk/divat_lett_a_magyar_termek,

24. Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva (2014a): Fogyasztói etnocentrizmus a védjegyek tükrében, Magyar Tudomány Ünnepe Konferencia, Szolnok, 2014. november 17.,, Economica, 7. évfolyam, 2. szám, ISSN 1585-6216, p. 80 – 93.

25. László Éva, Földi Kata, Szűcs Róbert Sándor, Máté Zoltán (2013g): A munkaerőpiacon szükséges nyelvi kompetenciák feltérképezése kvalitatív eszközökkel, http://www.szolnok.mtesz.hu/sztk/kulonszamok/2013/2013-17-12-Foldi_K_et_al.pdf, „Szolnoki Tudományos Közlemények” on-line folyóirat, ISSN 2060-3002, p. 140 – 152.

26. Szűcs Róbert Sándor, Máté Zoltán, László Éva, Földi Kata (2013h): A pályakezdő diplomásokkal szemben támasztott nyelvi elvárások felmérése kvantitatív kutatással, http://www.szolnok.mtesz.hu/sztk/kulonszamok/2013/2013-17-11-Szucs_Robert_Sandor_et_al.pdf, „Szolnoki Tudományos Közlemények” on-line folyóirat, ISSN 2060-3002, p. 125 – 140.

27. Szűcs Róbert Sándor (2014b): Magyar vagy Hazai – Mi is a különbség?!, Trade magazin, 2014., Grabowski Kiadó Kft., ISSN 1788 – 4179, 2014 szeptember, IX. évf., 9. szám, p. 108 – 109.

28. Szűcs Róbert Sándor (2014c): Csak hisszük, hogy tudatosak vagyunk, Élelmiszer folyóirat, 2014. június, 22. évf., 2014/6, ISSN 1217-7393, p. 57 – 59.

29. Szűcs Róbert Sándor (2014d): Kutatás: Mi az a funkcionális élelmiszer Tudatos Vásárlók Egyesülete online portál, 2014. augusztus 10., http://tudatosvasarlo.hu/cikk/kutatas-mi-funkcionalis-elelmiszer

30. Szűcs Róbert Sándor (2014f): Matricáért vett bolthűség, Élelmiszer folyóirat, XXII. évf., 10. szám, ISSN 1217-7393, p. 53 – 55.

31. Szűcs Róbert Sándor (2014g): Gyermekeknek szóló hűségpromóciók 2.0, Élelmiszer folyóirat, XXII. évf., 12. szám, ISSN 1217-7393, p. 62 – 65.

32. Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva, Horváth Marianna (2015): Műszaki-, agrár,- és informatikus diplomák értéke a munkaerőpiacon, Economica, 8. évfolyam, 1.szám, ISSN 1585-6216, p. 4 – 22.

33. Pál Nóra Laura, Rékási Regina, Szűcs Róbert Sándor (2015): Szomorú vasárnap – “Az üzlet márpediglen legyen nyitva vasárnap – fogyasztói megkérdezés”, BrandTrend, Márka Hírek, 2015.03.21., http://brandtrend.hu/kutatas/2015/03/21/szomoru-vasarnap

34. Szűcs Róbert Sándor (2015): A vasárnapi zárva tartás a fogyasztók szemszögéből, Economica, 8. évfolyam, 4/1 szám, ISSN 1585-6216, p. 53 – 58.

35. Barta Bianka, Szűcs Róbert Sándor (2016): Reklámozás, szlogen és szuperhősök - A gyermekek meggyőzésének eszközei, Táplálkozásmarketing, 2015. II. évfolyam 2. szám, p. 47 – 58.

36. Szűcs Róbert Sándor (2016): A fogyasztók életútja a szlogenek világában, Táplálkozásmarketing, 2016. II. évfolyam . szám, p.

 

Idegen nyelvű, hazai kiadású folyóiratok:

1. Szűcs Róbert Sándor (2010f), Csapó Zsolt: Reducing consumption of foods with high level of fats, sugar and/or salt among young generation, Apstract (Applied Studies in Agribusiness and Commerce), Vol. 4, Numbers 1-2X, 2010, ISSN 1789-221X, p. 85 – 91. 

2. Pólya Éva, Szűcs Róbert Sándor (2010k): Developing Employability Skills and Exchanging Management Skills in a Simulated European Business Environment,  Economica, 2010. 3, ISSN 1585-6216, p. 60 – 67.

3. Szűcs Róbert Sándor (2012d): The responsibility of marketing and legislation in childhood obesity, Magyar Tudomány Napjához kapcsolódó „A jövő tudósai a vidék jövője”  konferencia, 2011. november 24., Debrecen, Apstract (Applied Studies in Agribusiness and Commerce), Vol 6. Number 5, 2012, ISSN 1789-221X, p. 87 – 92.

 

Idegen nyelvű, külföldön megjelent folyóiratok

1. Pólya Éva, Szűcs Róbert Sándor (2010m): The Role of Consumer Socialization and the Importance of Legal Legislation to Protect Children in Consumer Society, Journal of East European Research and Science, Volume 1, No 1/2010, ISSN 1338-3302, p. 14 – 24.

2. Szűcs Róbert Sándor, Csapó Zsolt (2011b): The effect of childhood obesity on social welfare, Journal of Modern Accounting and Auditing, ISSN1548-6583, USA, Vol.7, No.7, 2011, p. 746 – 754.

3. Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva (2011e): Economic risk of childhood obesity, European Scientific Journal, ISSN 1857-7431, 2011 May, Vol. 15., p. 25 – 37

4. Szűcs Róbert Sándor (2011g): Fat tax in Hungary, Journal on Legal and Economic Issues of Central Europe, ISSN 2043-085X, Volume II., Issue 3, October 2011, p. 75- 81.

5. Szűcs Róbert Sándor (2011k): The “invisible hand” in case of foods with high level of fat, sugar and/or salt – Importance of fat tax, European Scientific Journal, ISSN 1857-7431, 2011 October, Vol. 24., p. 49 – 67

6. Szűcs Róbert Sándor (2012a): Regulation of “unhealthy food” advertisements according to health-care workers, Journal on Legal and Economic Issues of Central Europe, ISSN 2043-085X, Vol. 3 – 2012, No. 2., p. 51 – 56.

7. Szűcs Róbert Sándor, Dávid Éva (2012h): Product placement in Hungary, Journal on Legal and Economic Issues of Central Europe, ISSN 2043-085X, Vol. 3./2012, No.3., p. 26 – 30.

8. Pólya Éva, Szűcs Róbert Sándor (2013e): Examining the role of family members in family buying center in adult Hungarian population, European Scientific Journal, ISSN 1857-7431, 2013 July, Vol. 9., No19.,  p. 1 – 8.

9. Szűcs Róbert Sándor, Széll Enikő (2013f): The mother’s role in health conscious consumer socialization of children, European Scientific Journal, ISSN 1857-7431, 2013 August, Vol. 9., No22.,  p. 289 – 300. 

10. Szűcs Róbert Sándor (2014a): Cognitive level of consumers’ knowledge in the case of a few food products, European Scientific Journal, ISSN 1857-7431, April 2014 edition vol.10, No.10.,  p. 58 – 65.

11. Szűcs Róbert Sándor, Máté Zoltán, László Éva, Földi Kata, Stefan Mommertz (2014h): An Examination of Language Requirements for Newly-graduated Students by Quantitative Research, European Scientific Journal, ISSN 1857-7431, December 2014 edition vol. 10, No. 34,  p. 390 – 406.

12. Barta Bianka, Szűcs Róbert Sándor (2015): Food-related television advertisements from the perspective of children, European Scientific Journal, ISSN 1857-7431, 2015 May, Vol. 11., No13.,  p. 34 – 44.

13. Szűcs Róbert Sándor (2016): The influencing effect of slogans in segment of children, European Scientific Journal, ISSN 1857-7431, 2015 June, Vol. 12., No. 16,  p. 24 – 36.

 

Tudományos konferenciákon elhangzott előadások konferencia kiadványban

Külföldön, idegen nyelven teljes teljedelemben megjelent előadás:

1. Szűcs Róbert Sándor (2009g), Csapó Zsolt: The product is better when it is branded, 2nd international PhD students conference – New Economic Challenges, Faculty of Economics and Administration Masaryk University, Lipová 41a, Brno, Czech Republic, 20th – 21st January 2010., ISBN 978-80-210-5111-9, p. 404 – 410.

2. Szűcs Róbert Sándor (2010j), Csapó Zsolt: The effect of childhood obesity on social welfare, 120th EAAE Seminar, 2-4 September 2010, Crete, Greece, http://eaae.maich.gr/eaae120/papers/Szucs_Csapo.pdf, http://ageconsearch.umn.edu/bitstream/109404/2/Szucs_Csapo.pdf; p. 1 – 12.

3. Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva (2011f): Economic risk of childhood obesity, 3rd International PhD Students Conference – New Economic Challenges, Faculty of Economics and Administration Masaryk University, Lipová 41a, Brno, Czech Republic, 3rd June 2011, ISBN 978-80-210-5674-9, p. 313 – 321.

4. Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva (2011j): Economic Changes in Life of Hungarian Companies 2010, Economic changes in companies,YEAR 2010, June, 24th 2010, Bratislava, Slovakia (m.a.)

 

Magyarországon idegen nyelven teljes terjedelemben megjelent előadás

1. Szűcs Róbert Sándor (2010a): Light and dietetic products from aspect of youth, XXIV. microCAD nemzetközi tudományos konferencia, 2010. március 18-20., ISBN 978-963-661-925-1, p. 45 – 50.

2. Pólya Éva, Szűcs Róbert Sándor (2010e): Children Influence on Family Purchase Decision Making - especially in case of foods containing high level of salt, sugar and fat, Conference for Young Researchers, 4 - 6 October, 2010, Gödöllő, ISBN: 978-963-269-193-0. p. 226 – 231.

3. Szűcs Róbert Sándor (2010h), Pólya Éva, Horváth Marianna: Role of green brands in consumer decision making, XVI. Nemzetközi Környezetvédelmi és Vidékfejlesztési Diákkonferencia, Mezőtúr, 2010. június 30 – 2010. július 2, ISBN 978-963-87874-5-3, CD kiadvány 

4. Szűcs Róbert Sándor, Pólya Éva (2010q): The Scope of Competition, Legislation and Consumer Socialization to Protect Children, Nyugat-magyarországi Egyetem, Közgazdaságtudományi Kar, „Hitel, Világ, Stádium” nemzetközi tudományos konferencia, 2010. november 3., Sopron, ISBN 978-963-9883-73-4, CD kiadvány

 

Magyar nyelven megjelent előadás idegen nyelvű összefoglalóval

1. Szűcs Róbert Sándor (2009d): A reklámok fiatalkorúakra gyakorolt hatásának és szabályozásának elemző bemutatása, Veszprém, 2009. szeptember 4., Pannon Gazdaságtudományi Konferenciasorozat, Növekedés, gyorsítás, vállalati kibontakozás, ISBN 978-963-9696-88-4, p. 90 – 101.

2. Szűcs Róbert Sándor (2010c): Az aszimmetrikus információellátottság hatása a vállalati jövedelmezőségre és gyermekkori elhízásra, XVI. ITF Konferencia, 2010. március 25., Keszthely, ISBN 978-963-9639-36-2, CD kiadvány

3. Pólya Éva, Szűcs Róbert Sándor (2010g): A marketingszimulációs programok szerepe a felelősségteljes marketing döntések meghozatalában, XVI. Nemzetközi Környezetvédelmi és Vidékfejlesztési Diákkonferencia, Mezőtúr, 2010. június 30 – 2010. július 2., ISBN 978-963-87874-5-3, CD kiadvány

4. Szűcs Róbert Sándor (2010i): „Egészségtelen élelmiszerek” attitűdvizsgálata a fiatalok szegmensében, Új marketing világrend, Marketing Oktatók Klubja XVI. Konferencia, 2010. augusztus 26-27, ISBN 978-963-88943-0-4, p. 318 – 327.

6. Szűcs Róbert Sándor (2013d): Attitűdök a korrupcióról a jövő gazdasági szakembereinek szegmensében, „Korrupciós hálózatok Magyarországon” c. konferencia, Budapest, 2013. április 17., http://korrupcio2010.hu/wp-content/downloads/szucs_robert_prezentacio.pdf, http://korrupcio2010.hu/wp-content/downloads/szucs_english.pdf,

7. Szűcs Róbert Sándor (2016): Márkák és szlogenek a gyermekek fejében, „A magyar gazdaság és társadalom a 21. század globalizálódó világában”, nemzetközi tudományos konferencia, 2016. május 5., Békéscsaba, Szent István Egyetem, Gazdasági, Agrár- és Egészségtudományi Kar, ISBN

 

Magyar nyelven megjelent előadás idegen nyelvű összefoglaló nélkül

1. Szűcs Róbert Sándor (2009a): Fiatalokkal folytatott marketingtevékenység, avagy sohasem lehet elég korán kezdeni?!, Keszthely, ITF Konferencia, 2009. április 16.,  ISBN 978-963-9639-33-1, CD kiadvány

2. Szűcs Róbert Sándor (2009c), Csorbai Attila Dr.: Magas zsír-, só-, cukortartalmú élelmiszereke a fiatalkorúak fogyasztási szerkezetében, Kaposvár, 2009. augusztus 25-26. Marketing Oktatók Klubja – 15. Jubileumi Országos Konferencia, "Új marketing kihívások a XXI. században – Fenntartható fogyasztás", ISBN 978-963-9821-12-5, p. 394 – 403.

 

Egyéb

1. Szűcs Róbert Sándor (2004): A Tiszaföldvár és Vidéke ÁFÉSZ és a COOP közötti kapcsolat bemutatása, Diplomamunka, Szolnoki Főiskola, p. 1 – 71.

2. Szűcs Róbert Sándor (2006): Fogyasztóvédelem és marketing, különös tekintettel a kommunikáció káros hatásaira, Egyetemi diplomamunka, Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar, p. 1 

Partnereink